Hasznos tudnivalók
Mi az a Google hirdetés? Mi az a Google Ads (AdWords)?
A Google Ads egy hirdetési platform, melyen keresztül hirdetéseket jeleníthetünk meg a google-ben keresők számára.
Hirdetéseink esetében többek között különböző célzási és kulcsszó beállításokkal tudjuk meghatározni, hogy kiknek, milyen terület iránt érdeklődőknek jelenjen meg.
A Google hirdetés alapvetően 3 fő hirdetési csatornára (hálózatra) bontható: a Google keresési, a display és a YouTube. Vannak további elérhető csatornák is, mint például a Gmail és az Android alkalmazások, melyeken szintén hirdetéseket jeleníthetünk meg.
Milyen weboldal (rendszer) lenne ideális számomra?
A weboldal készítés egyik meghatározó pontja a megfelelő alap keretrendszer kiválasztása. A weboldal keretrendszer kiválasztásához érdemes átgondolni a weboldal funkcióit, illetve az oldalhoz kapcsolódó célokat, elvárásokat. A legtöbb esetben egy személyes vagy üzleti bemutatkozó weboldal készítéséhez a WordPress kitűnő választás lehet. Más esetben viszont az összetettebb üzleti igényekre való tekintettel érdemes egyedi fejlesztésű weboldalban gondolkodni. Az egyedi weboldal készítés bár idő és költség igényesebb megoldás, azonban segítségével bonyolultabb funkcionalitás is megvalósítható, illetve későbbiekben rugalmasan bővíthető.
A WordPress keretrendszer adottságai miatt ideális választás egyszerűbb bemutatkozó weboldal vagy webáruház elkészítéséhez, üzemeltetéséhez.
Magasabb minőségű, teljesítményű és bonyolultabb funkcionalitású weboldalkhoz azonban minden esetben az egyedi fejlesztésű weboldalt javasoljuk.
Ha ritkán frissül a weboldalam tartalma, akkor is szükségem van karbantartásra?
Igen, mindenképpen javasolt a weboldal karbantartás. Alapvetően a CMS (pl: WordPress) weboldaladhoz kiadott frissítések jellemzően biztonsági javításokat is tartalmaznak, ami nincs összefüggésben azzal, hogy a weboldaladon milyen gyakorisággal frissülnek a tartalmi elemek. Ha szeretnéd, hogy a weboldalad biztonságos és ellenálló maradjon, érdemes weboldal karbantartás szolgáltatást igénybe venned.
Mit jelent a CMS?
A CMS a “Content Management System“, vagyis magyarul a tartalomkezelő rendszer rövidítése. Ilyen közismert rendszer például a WordPress, Joomla és Drupal is. Főbb jellegzetességük, hogy felhasználóbarát adminisztrációs felület áll rendelkezésedre a weboldal tartalmának és megjelenésének kezelésére. A weboldal funkcionalitása pedig modulárisan, úgynevezett bővítményekkel bővíthető. (pl: fórum, chat, űrlapok, stb...)
Bemutatkozó weboldal készítés során a legtöbb esetben mi is ilyen tartalomkezelő rendszereket alkalmazunk, mert könnyen szerkeszthetővé (kezelhetővé) teszi az elkészült honlapot számodra is.
Mennyibe kerül a rendszeres havi weboldal karbantartás?
Ez jellemzően a weboldal méretétől és funkcionalitásától függ. Alapvetően egy bemutatkozó céges weboldal karbantartás havidíja nálunk 7990Ft+áfa. Ezért az összegért rendszeresen készítünk biztonsági mentést a weboldalról, telepítjük az elérhetp frissítéseket és többek között monitorozzuk a weboldal elérhetőségét is, hogy első kézből értesüljünk, ha esetleg elérhetetlenné válna a weboldal. A weboldal karbantartás szolgáltatás csomagot mindenképpen javasoljuk, ha szeretnéd, hogy a weboldalad a lehető legstabilabban működjön az év minden napján.
Mennyibe kerül e Google hirdetés?
Erre nehéz egzakt választ adni az üzleti, illetve marketing célok, továbbá az adott piacon fennálló hirdetési verseny ismerete nélkül.
A Google hirdetés költség szempontjából meghatározó az is, hogy milyen kifejezésekre, úgynevezett kulcsszavakra szeretnénk hirdetni. Például az "Üveggyapot termesztés" :) kifejezésre nem lesz hirdető, így erre nagyon olcsón, akár pár tízezer Forintból is tudunk hirdetni, míg az "ingatlan eladó" kifejezésre ennek a sokszorosa sem biztos, hogy elegendő.
Meghatározza az is a költségeket, hogy Magyarországon belül szeretnénk hirdetést megjeleníteni vagy valamely más nyugat európai országban.
Mennyi idő alatt készül el egy weboldal?
Nehéz erre egzakt választ adnunk az igények pontos ismerete nélkül. Nagy általánosságban azonban elmondható, hogy egy céges bemutatkozó weboldal készítés 2-3 hetet vesz igénybe. Terjedelmesebb tartalmú, esetleg összetettebb funkcionalitású weboldal vagy webáruház ennél akár jelentősebb több időráfordítást is igényelhet. A weboldal készítés időráfordítása nagyban függ a weboldal funkcionalitásától, illetve terjedelmétől.
Mi van, ha csak kipróbálni szeretném a Google hirdetés rendszerét?
Mindenképpen úgy érdemes gondolkodnod, hogy minimum 3 hónapra van szükség ahhoz, hogy a Google hirdetés kampányfelügyelete, illetve optimalizációja beérjen. Ugyan így érdemes kalkulálni a költségekkel is.
Nagyjából ennyi időre van szükség ahhoz, hogy megláthassuk milyen eredmények hozhatóak ki a hirdetési kampányokból. Ha például szezonalitása van a szolgáltatásodnak vagy termékednek, ez az időszak akár lehet még hosszabb is.
Miután elkészült a weboldal, tudom majd én is szerkeszteni?
Egyértelműen igen a válasz. Manapság már nem készül úgy weboldal, hogy nem rendelkezik adminisztrációs felülettel, amin keresztül az oldal tartalma, megjelenése vagy akár funkcionalitása ne lenne kezelhető.
Minden weboldal készítés árajánlatunk magában foglal egy oktatást is, melynek keretében bemutatjuk neked hogyan tudod használni az adott tartalomkezelő rendszert. Pl.: képek és szövegek cserélése, blog bejegyzések írása, események létrehozása. Ha ezen felül bármiben segítségre lenne szükséged, minket nyugodtan kereshetsz!
Van esetleg lehetőség eseti (egyszeri) karbantartást igénybe venni?
Igen, természetesen. Az eseti jelleggel történő weboldal karbantartás is jelentősen növeli a weboldal stabilitását, biztonságát. Nyilvánvalóan ez azért függ attól is, hogy milyen időközönként történik a karbantartás, de határozottan kijelenthető, hogy fokozza a weboldal biztonságosságát.
A személyes találkozó elengedhetetlen, ha weboldalt szeretnék?
Nem feltétlenül szükséges. Mindegy, hogy hol tartózkodsz, az esetek döntő többségében telefonon és e-mail váltással mindent meg tudunk beszélni, ami lényeges a weboldal készítéshez. Még az adminisztrációs felület használatáról szóló oktatást is meg lehet tartani képernyőmegosztással, így nem kell aggódnod a távolság miatt.
Bankkártyás fizetést szeretnék a webáruházba. Mit kell tennem?
Legelőször is ki kell választani, hogy melyik szolgáltatóval szeretnél szerződni. Mi általában a SimplePay-t vagy a Bariont szoktuk ajánlani. A szerződést neked kell elintézni, ha ez megvan akkor tudjuk mi integrálni a bankkártyás fizetést a webáruházba.
Félkész a weboldalam/webáruházam, tudtok segíteni a befejezésében?
Sajnos meglévő, más fejlesztő vagy csapat által készített wordpress alapú weboldalak folytatását, befejezését vagy módosítását nem vállaljuk. Új weboldal vagy webáruház megtervezésében, készítésében örömmel segítünk, illetve az általunk készített weboldalak kezelését, karbantartását is intézzük.
A készletkezelő rendszer, amit használunk összeköthető a webáruházzal?
Vannak bizonyos készletkezelő rendszerek, amelyekhez már létezik bővítmény, ami az összekötést segíti. Más esetekben ezt egy dokumentáció alapján egyedileg kell lefejleszteni. Erre konkrét választ csak a részletek ismeretében tudunk adni.
Mekkora tárhelyre van szükségem?
Egy bemutatkozó oldal általában elfér egy 1GB-os tárhelyen. Ez leginkább attól függ, hogy mennyi tartalom kerül rá. Egy olyan weboldal, ahol rengeteg a galéria és a kép már inkább 3 GB-ot igényel. A webshopok esetében a termékek számától és a képek mennyiségétől függ, hogy mekkora tárhelyre van szükség.
Milyen domain nevet, illetve webtárhelyet válasszak?
A domain név választást sok tényező befolyásolja.
Alapvetően az alábbi főbb szempontok alapján érdemes kiválasztani a potenciális domain neveket:
- keresőoptimalizálási szempontból előnyt jelent, ha a választott domain név tartalmazza a főbb kulcsszavunkat. (azt a szót vagy kifejezést, amire keresnek az emberek. pl: “kivagas.hu”, “weboldalkeszites.hu”, “eladobutorok.hu”),
- amennyiben egyértelműen a brand építés a célunk, abban az esetben a domain nevünk legyen a márkánk vagy cégünk megnevezése,
- a domain nevünk lehetőség szerint legyen rövid, könnyen megjegyezhető
A megfelelő webtárhely kiválasztása nem csupán arról szól, hogy mekkora méretű tárhelyet biztosít az adott hosting szolgáltató, sokkal inkább a technikai paramétereken, a tárhelycsomaghoz rendelt erőforrásokon. Többek között ezen paraméterek is felelősek lesznek a weboldal betöltésének gyorsaságáért. Azt javasoljuk, hogy a megfelelő tárhelycsomag kiválasztásában érdemes bevonni a weboldal készítést végző fejlesztő céget valamint akár magát a hosting szolgáltatót is.
Mennyibe kerül a weboldal fenntartása?
Miután elkészült a weboldal külön a fenntartásáért csak a domain és tárhely díját kell befizetni minden évben. Ezen felül kötelezően fizetendő tétel nincsen, azonban mi szoktuk ajánlani a weboldal karbantartást. Ez egy havidíjas szolgáltatás, ami segít abban, hogy a weboldalak megőrizzék biztonságosságukat és minél ellenállóbbak tudjanak maradni a külső illetéktelen hozzáférésekkel, feltörésekkel szemben. Ha érdekel a weboldal karbantartás vedd fel velünk a kapcsolatot.
Miután elkészült a weboldalam fordulhatok hozzátok segítségért?
Természetesen! Örömünkre szolgál, ha hozzánk fordulsz segítségért. A weboldal készítés után is nyújtunk számodra támogatást, illetve igény szerint rendszeres honlap karbantartást.
Mikor kell fizetnem?
A szerződés aláírása után 25% előleget számlázunk. A fennmaradó díjat a weboldal készítés után kell csak kifizetni.
Mi az a SEO vagy keresőoptimalizálás?
A SEO (Search Engine Optimization) magyarul annyit jelent: keresőoptimalizálás. A tevékenység lényege: egy weboldalt bizonyos szavakra, kifejezésekre a találati lista adott helyeire, optimális esetben az első helyre juttatni. Az általános technikai SEO beállításokat természetesen egy profi webfejlesztő cég a weboldal készítés alkalmával alkalmazza. Annak érdekében, hogy a weboldal jó helyet szerezzen meg a találati oldalakon, a weboldalt a Google algoritmusaihoz kell “igazítani”. Ez azért is különösen nehéz, mert a teljes algoritmust senki nem ismeri, plusz folyamatosan változik. A keresők nem állítanak be egy-egy kulcsszóra állandó értéket, ezért sem lehet egy oldalt az organikus találati listán biztos helyre pozicionálni. A találati eredmény felhasználótól függően változhat és változik, vagyis egy adott kifejezésre tulajdonképpen mindenki számára saját preferenciáinak, lokációjának megfelelően egyedi találati listát képez a Google.
A Google első oldalára fogok kerülni?
A Google első oldalára kerülni fizetett hirdetés nélkül nem egyszerű feladat. Márpedig köztudott, hogy szinte mindenkinek ez a célja, aki weboldalt készítés mellett dönt. A jobb helyezés eléréséhez úgynevezett keresőoptimalizálásra (seo) van szükség, mely jellemzően egy hosszabb folyamat (akár több hónapos). Maga a keresőoptimalizálás több különböző részre bontható folyamatból áll. Ezek közül az egyik ilyen fontos feladat a weboldal technikai keresőoptimalizálása, melyet a weboldal készítés során mi is szemelőt tartunk és alkalmazunk.
A siker érdekében azonban szükség van további, jellemzően rendszeres feladatok elvégzésére. Ilyen például a marketing szövegírás és a linképítés is.
Keresőoptimalizált weboldalt szeretnék. Ezt jelezzem nektek külön?
A weboldal készítés során mi minden esetben elvégezzük azokat a technikai seo (keresoptimalizálással kapcsolatos) beállításokat, melyek elősegítik, hogy a kapcsolódó kulcsszavakra, kifejezésekre minél jobb helyezést érhess el a Google találati listáján.
Fontos felhívnunk arra a figyelmed, hogy önmagában a technikai beállítások nem szoktak elegendőek lenni ahhoz, hogy a találati lista élére kerülj. A keresőoptimalizálás több különböző részfeladatból áll, melynek egyik része csupán a technikai beállítások alkalmazása. Emellett a sikerhez elengedhetetlen tényező többek között a folyamatos (tehát a weboldal elkészültét követően) tartalom gyártás (blog bejegyzések írása), a meglévő szöveges optimalizálása, különböző más releváns weboldalakon történő megjelenés (linkelés) és még sok egyéb.
Mi minden tőlünk telhetőt megteszünk a weboldal készítése során, azonban tudnod kell, hogy a keresőoptimalizálás egy rendszeres időráfordítást igénylő feladat, mely túlmutat a weblap készítésén. Amennyiben szeretnéd, ha nem csupán elkészítenénk a weboldalad, hanem foglalkoznánk rendszeresen annak keresőoptimalizálásával is, fordulj hozzánk bizalommal és egyeztetünk a részletekről.
Mi az a Lorem Ipsum?
A lorem ipsum egy helyettesítő szöveg, amit akkor szoktunk használni, ha még nincs végleges tartalom a kezünkben. Ezek helyére az ügyfél tud írni valós szövegeket, amiket később kicserélünk.
Hogyan küldjem át a szöveges tartalmakat?
Kérjük, hogy word (.dox vagy .docx) (mac felhasználók esetében .page) formátumban küldjétek át számunkra a weboldalra szánt szöveges tartalmakat.
A szöveges dokumentumban egyértelműen meg legyen jelölve, hogy mely menüponthoz, illetve részhez szeretnéd. Kérjük, hogy a word dokumentumban ne legyenek képek beágyazva. A weboldalra szánt képeket mindenképpen külön fájlként küldd el nekünk!
Milyen felbontású és típusú képeket küldjek?
A weboldal, webáruház készítés során számunkra ideális, ha 1920 x 1080px felbontású, 1-2Mb fájlméretnél nem nagyobb, jpg, jpeg vagy png formátumú képeket kapunk.
Az ennél nagyobb felbontású és méretű képek esetén jellemzően át kell méreteznünk, mielőtt feltöltjük az oldalra, az alacsonyabb felbontású képeknél pedig problémát okozhat, hogy túl kis méretű és így felnagyítva rossz minőségben fog megjelenni az oldalon.
Kérjük, hogy ne word dokumentumba illesztve küldd át a képeket, mert jelentősen romolhat így a minőségük, illetve nekünk is körülményesebb a feldolgozásuk!
Másolhatok át szöveget más weboldalról?
Egyszerű megoldásnak tűnik, azonban többet bukhatsz vele, mint amennyit nyersz. A Google súlyosan bünteti a duplikált tartalmat, ezért semmiképpen nem érdemes egy az egyben átvenned a tartalmat más oldalakról.
Többnyelvű weboldalt szeretnék. Megoldható?
Természetesen. Mind az egyedi fejlesztésű weboldalak, mind pedig a wordpress weboldalak esetében is. Gyakorlatilag bármennyi nyelvi mutáció hozzáadható a weboldalakhoz, ami azt jelenti, hogy az angolon és németen kívül, akár zulut is választhatsz.
Különböző nyelvekkel később is bővíthető az oldal?
Természetesen. Ha egyelőre csak magyar oldalt szeretnél, de a későbbiekben fennáll a lehetősége, hogy bővítenéd más nyelvekkel is, akkor sem kell aggódnod. A weboldalhoz egyszerűen lehet több nyelvet is kapcsolni.
Többnyelvű oldal esetén a fordítás benne van az árban?
Nem. Ilyenkor két lehetőség van. Az egyik, hogy te elintézed a fordítást és elküldöd nekünk a végleges tartalmat. A másik lehetőség, hogy mi bekérünk fordító irodáktól ajánlatot, amit továbbítunk neked, te pedig eldöntheted, hogy melyik szimpatikus. Ebben az esetben mi intézzük az ezzel kapcsolatos levelezést, neked csak az árra kell rábólintanod.
Csak WordPress alapú weboldalt készítetek?
Nem. A projekttől függően választjuk meg, hogy WordPress alapon készítjük vagy egyedileg fejlesztjük.
Tölthetek le bővítményt az oldalamhoz?
A WordPresshez rengeteg ingyenes és fizetős bővítmény található. Természetesen tölthetsz le, ha szeretnél azonban érdemes szem előtt tartani, hogy vannak olyan esetek mikor egy-egy bővítmény összeakad vagy nem úgy működik, ahogyan kellene neki és ez okozhat különféle problémákat.
Mi az a GDPR? Kötelező az Adatvédelmi nyilatkozat a weboldalon?
A GDPR az Európai Unió új adatvédelmi rendelete. Abban az esetben kell alkalmazni, mikor személyes adatok kezelésére kerül sor. Egyszerűen szólva annyit jelent, hogy ha az oldaladon szeretnél kapcsolati űrlapot, árajánlatkérőt vagy bármilyen olyan űrlapot, amelynek kitöltésével személyes adat kerül a birtokodba, szükséged van adatvédelmi (GDPR) nyilatkozatra.
Honnan tudom milyen sütiket használ az oldalam?
A sütik listáját és lejárati dátumát megtalálod az URL előtti kis lakatra kattintva. Természetesen, ha kéred ezt a listát mi is el tudjuk neked küldeni, amint elkészült az oldal.
Az adatvédelmi nyilatkozat megírásában tudtok segíteni?
Nem. Az adatvédelmi nyilatkozatot mi csak feltöltjük az oldalra. A megírásában sajnos nem tudunk segíteni, mivel ez egy jogi dokumentum.
Mi a fontos egy honlapnál a látogatók szerint?
A egyik legfontosabb szempont, hogy legyen gyors a weboldal betöltése. Ha nem elég gyors, a látogatók szinte azonnal elhagyják a weboldalt. Fontos, hogy legyen reszponzív (mobilbarát). Manapság a legtöbb látogató (látogatók több mint 50%-a) mobil eszközén keres fel egy honlapot, így elengedhetetlen, hogy az adott weboldal mobilra is optimalizált legyen. Elemi szempont még, hogy az oldal könnyen értelmezhető, befogadható legyen az olvasó számára. Lényeges, hogy a látogató könnyen eligazoldjon a weboldalon, olyan felhasználói élményhez jutva ezáltal, ami miatt szívesen tér vissza egy másik alkalommal is.
A weboldalam mobilon is megfelelően fog megjelenni?
Természetesen mi arra is figyelünk, hogy az általunk készített weboldalak és webáruházak reszponzívak, mobilra és tabletre optimalizáltak legyenek.
Tudom ellenőrizni hányan látogatták az oldalt?
Igen, amennyiben beépítjük a Google Analyticset. Ez a Google ingyenes elemző eszköze, ami lehetővé teszi, hogy különféle értékes adatokat láss a weboldaladról.