Hol lehet legkönnyebben eltüntetni egy hullát? A Google második oldalán.

Ahogy a vicc is érzékelteti, a Google második oldala nem igazán jó hely a találati listán. Az internetezők több, mint 90%-a csak az első oldal találatait nézi meg és nem kattint tovább. A keresőoptimalizálás vagy angol nevén SEO lehet a megoldás arra, hogy a weboldal ne vesszen el a süllyesztőben.

Azoknak, akik szeretnének forgalmat terelni az oldalukra, a legerősebb eszköz a Google. Szinte mindenki, aki valamit meg akar találni az interneten, a Google-t hívja segítségül. Miért? Mert nemcsak megbízunk benne, hanem rá alapozzuk döntésünket. Ekkora erővel bírni óriási felelősség, ezért tanulmányozza a Google alaposan a weboldalakat. Sokakban felmerül, hogy fizetett hirdetés nélkül, kisvállalkozásoknak esélye sincs a Google első oldalára kerülni, azonban ez nem igaz.

Alapoknál kezdve, tegyük rendbe első körben magát a weboldalt

Mielőtt belekezdenénk gyorsan foglaljuk össze, hogy mik a keresőoptimalizálás sikerességéhez hozzájáruló weboldal tulajdonságok:

  • reszponzív / mobilbarát
  • gyors oldalbetöltés
  • felhasználóbarát
  • biztonságos (SSL tanúsítvány)
  • jól struktúrált
  • a technikai SEO beállítások rendben vannak

Hogyan tudod ellenőrizni, hogy mi a helyzet a weboldaladdal keresőoptomalizálás terén?

Szerencsére online több ingyenes elemző eszköz is rendelkezésünkreáll, mellyel pillanatok alatt kaphatunk egy részletes riportot a weboldal, azon belül is az aktuálsian vizsgált aloldal állapotáról.

A végére még belinkelnék neked egy fizetős, de hihhetetlen hasznos szolgáltatást, ami hosszabbtávon is segítségedre lehet a teljes weboldalad keresőoptimalizálásában és ezáltal a kitűzött cél, vagyis a Google első oldal elérésében:

Miért érdemes a Google első találati oldalára felkerülni?

Az átkattintási arányok jól mutatják, hogy csak az első pár opcióig jutnak el a keresők a találati listán. Minél hátrébb helyezkedik el oldalad a Google találati listáján, annál kevesebb az esély, hogy a látogatók eljutnak odáig és rákattintanak.  Az első találati oldalon és azon belül az első pár pozícióban elhelyezkedő weboldalak szerzik az adott keresési kifejezésre érkező látogatások elsöprő hányadát. Üzleti szempontból ez hosszútávú és kiemelkedő előnyt jelenthet vállalkozásod számára.

Mit tehetünk hát annak érdekében, hogy a weboldal jobb helyre kerüljön a Google listáján? Hogy segít a keresőoptimalizálás?

Azt már az elején fontos leszögezni, hogy a Google első oldalára kerülni nem egyszerű feladat és rengeteg mindentől függ. Sok összetevő együttes felhasználásával lehet elérni a kívánt eredményt. A Google értékeli többek között a weboldal tartalmát és betöltési sebességét.

Jó tartalom

A minőségi tartalom nem hiányozhat az oldaladról. Rengeteg lehetőség közül választhatsz, amivel értékes és érdekes információkat oszthatsz meg a látogatóiddal. Vezethetsz blogot, készíthetsz összefoglaló a gyakran feltett kérdésekből stb. A lényeg, hogy ne az érződjön a tartalmaidon, hogy a Google lenyűgözésére születtek. Olyan cikkeket ossz meg, amelyek tényleg érdekelhetik a látogatóidat.

A megfelelő kulcsszó választás

A kulcsszó lehet egyetlen szó vagy akár kifejezés is. Lényeges, hogy ezt úgy válaszd meg, hogy ne legyen túl általános. Például weboldal kulcsszóra valószínűleg millió találat lenne, ezért ez érdemes specifikálni úgymint reszponzív weboldal készítés, ez a három szóból álló kulcsszó már kevesebb találatot eredményez és nagyobb esélyed van a találati lista elejére kerülni. A meta cím és meta leírásban pedig mutasd is meg a Google-nek, hogy melyik kulccszó az, amire te optimalizálsz. A meta cím és meta leírás akkor fog megjelenni, amikor a Google listáz téged a keresőben, ezért érdemes úgy megválasztani, hogy az emberek számára figyelemfelkeltő és információdús legyen.

A tartalom optimalizálása

Próbáljuk meg a szövegünket egy kulcsszó köré építeni. Tagoljuk szépen a szöveget és az általunk választott kulcsszó szerepeljen a címben és valamelyik címsorban is. Az oldal és a képek meta adatait mindenképpen töltsük ki, hogy a weboldal ez alapján is jól tudjon teljesíteni a Google keresőben. A tartalomhoz hozzátartoznak az oldalon található képek is, ezért a helyettesítő vagy másnéven alt tageket mindenképpen töltsd ki és itt is használd bátran a választott kulcsszavadat. Az is nagyon lényeges, hogy a szöveget ne a Google-nak írd. Gondolunk itt arra, hogy egy hosszú tördelésmentes monológ senki számára nem élvezetes. A látogatók száméra mindenképpen fogyaszthatóvá kell tenned az oldalon szereplő tartalmat.

Betöltési sebesség

Az, hogy egy weboldal kevesebb, mint 2 másodperc alatt töltődjön be, nemcsak a felhasználók elvárása, hanem a Google-é is. A betöltési sebességen különböző eszközök segítségével tudsz javítani. Például képek optimalizásával, cache bővítmény telepítésével vagy épp hosting szolgáltató váltással. A weboldal gyorsítás érdekében olvasd el cikkünket.

Reszponzív weboldal a Google barátja

A Google első találatai között sosem fogsz olyan oldalt találni, ami nem reszponzív. Rendkívül fontos, hogy az oldalad minden eszközön jól jelenjen meg. Mivel a felhasználók nagyrésze mobilról internetezik, nem teheted meg, hogy figyelmen kívül hagyod a mobilra való optimalizálást.

Google My Business Fiók

A Google My Business rengeteget fejlődött az utóbbi időben, ráadásul teljesen ingyenes. Ha cégednek még nincs ilyen fiókja, akkor mindenképpen érdemes létrehoznod egyet. Így könnyen adhatsz információt a keresőknek szolgáltatásodról, üzletedről. Ne hagyd ki ezt a szuper és ingyenes lehetőséget!

Hitelesség

Itt kell megemlítenünk, hogy lehetnek akármilyen jó tartalmaid, ha nem relevánsak az oldalad szempontjából. Mindenképpen olyan tartalmakat gyárts, amelyek szorosan kapcsolódnak hozzád és szolgáltatásodhoz.

+1 Google Ads

Akármennyire bízunk is benne, hogy a jó és érdekes tartalmaink eljuttatnak minket a Google top találatai közé, nem mehetünk el amellett, hogy az organikus találatokat mindig megelőzik a fizetett hirdetések. Ha tehát biztosra akarsz menni, hívd segítségül a Google hirdetési funkcióját a Google Ads-t.

Tartalom, tartalom, tartalom… de mégis milyen tartalom?

Mindenhonnan halljuk, hogy a tartalmi SEO nagyon fontos, de rettentő nehéz annyi tartalmat előállítani, amik valóban segít a keresőoptimalizálásban. Hadd segítsünk egy kicsit, hogy milyen formátumokból válogathattok!

Tartalom típusok lehetnek akár:

  • blogbejegyzések,
  • terrmék bemutató aloldalak,
  • termék vagy szolgáltatás kategória listázó / bemutató aloldalak,
  • a vállalkozást, illetve a csapatot bemutató szöveges tartalmak,
  • gyakran ismételt kérdések (Hogyan ... ?)
  • stb ...

Érdemes tudni, hogy a hogyan keresőszó rendkívül népszerű a keresések tekintetében, ezért erre érdemes alapozni.
Hosszasan lehet taglalni egyes szolgáltatások igénybevételét vagy termékek használatát, természetesen mindezt a kiemelt  kulcsszavakkal gazdagon fűszerezve.

Leglisták

Top 5-ös, 10-es vagy akárhányas listát összeállíthatunk. Szintén kedvelt a netezők körében.

Vélemény cikkek

Ez a fajta tartalom azért is különösen fontos, mert az emberek nagyon sokatg adnak a vásárlói véleményekre. Ugyanez vonatkozik akár az értékelésekre is.

A Google első oldalára kerülni hosszú és kitartó munka árán lehetséges. A tartalmakat folyamatosan frissíteni kell, linkeket szerezni és folyamatosan optimalizálni.

Érdekes volt számodra a cikk?

Ne maradj le a következő bejegyzésünkről sem!

Iratkozz fel hírlevelünkre és mi hetente küldünk neked hasznos tudnivalókat, érdekességeket!