Túl lehet-e élni online marketing nélkül?

A közösségi média szerves része életünknek, sőt az üzletünknek is, hiszen online marketing nélkül már nem igazán lehet érvényesülni. A 4,4 milliárd internetfelhasználó közül 3,5 milliárd aktív tagja a közösségi médiának.

Átlagosan egy ember 7,6 felhasználói fiókkal rendelkezik különbözö közösségi média platformokon és 142 percet tölt ezek nézegetésével. Az online marketing első két leghatásosabb hirdetési felülete a Facebook és a LinkedIN.

online marketing

Facebook

Az online hirdetők 97%-a választja elsősorban a Facebookot, ha reklámozni szeretne. Ez nem meglepő, hiszen a felhasználók száma meghaladja a 2 milliárdot. Üzleti profilokban is bővelkedik a legnagyobb közösségi oldal, ugyanis 80 millió van jelen online. Ezeknek 93%-a aktívan hirdet is. Egy kattintás átlagosan 1,72 dollárba kerül (490 Ft). Azok közül akik rákattintanak egy hirdetésre 26% vásárol is.

Top márkák a Facebookon

  • Facebook (212,9 millió)
  • Samsung (160 millió)
  • Coca-Cola (107,8 millió)
  • YouTube (83 millió)
  • McDonalds (78,7 millió)
  • Instagram (60 millió)
  • Disney (51 millió)
  • Oreo (42 millió)

Forrás

Instagram

Az Instagram 1 milliárd felhasználóval büszkélkedhet, akiknek a fele minden nap használja az alkalmazást. Az amerikai cégek 71%-a jelen van a platformon, összességében pedig 8 millió üzleti profil létezik. Az Instagram havonta 2 millió hirdetőt tudhat magáénak. 10-ből 7 hashtag tartozik márkákhoz. A felhasználók 30%-a veszi meg azt a terméket, amit az Instagramon fedezett fel.

Top márkák az Instagramon

  • Instagram (301 millió)
  • National Geogprahic (109 millió)
  • Nike (87 millió)
  • Real Madrid (72 millió)
  • FC Barcelona (70 millió)
  • Victoria’s Secret (66 millió)
  • 9GAG (50 millió)
  • NASA (43 millió)

Forrás

LinkedIN

A LinkedIN-re eddig 610 millió felhasználó regisztrált. A Fortune 500-ban szereplő cégek ezt a social media felületet használják leginkább. 30 millió cég rendelkezik profillal a LinkedIn-en. A hirdetők 43%-a szerzett már ügyfelet innen. Az ezzel a területtel foglalkozó marketing szakemberek 58%-a szerint a LinkedIN hirdetések bírnak a legnagyobb üzleti értékkel.

Top cégek a LinkedIN-en

  • Google (11,5 millió)
  • Forbes (9,8 millió)
  • Microsoft (7,4 millió)
  • Apple (6,4 millió)
  • IBM (5,9 millió)
  • Facebook (4,1 millió)
  • Hays (2,8 millió)

Forrás

közösségi média

Az adatokból is látszik, hogy megéri kihasználni a közösségi média nyújtotta lehetőségeket, ugyanis manapság ez bír a legnagyobb erővel. Nem feltétlen kell milliókat hirdetésre költeni, elég ismerni a célközönségedet és találni pár jó kulcsszót. Ehhez azonban sokszor elengedhetetlen szakmabeliek segítsége. Ha szeretnéd fellendíteni üzleted online marketingjét, mi állunk rendelkezésedre!