Mindent a webáruházakról – A vásárlói kosár nyomában

Magyarországon erősődik ugyan az online kereskedelem, mégis kevés az aktív webáruház. A piac növekedik, 2019-ben már több, mint 3 millió aktív online vásárlóval számolhatunk. Most nézzük meg közelebbről, miért marad a vásárlói kosár kifizetetlenül a webáruházban?

“Csak nézelődök.” – Általában ezt mondjuk, mikor az eladó a boltban megkérdezi tőlünk, hogy segíthet-e. A megkérdezettek nagyrésze arra a kérdésre, hogy miért hagyja ott a vásárlói kosarát ugyanezt a választ adta.

Vásárlói kosár

Vásárlói kosár

A vásárlói kosár elhagyásának okai

(leszámítva a “csak nézelődő” kategóriát)

  • 55% a felmerülő extra költségek miatt nem veszi meg a kosarába tett termékeket (szállítás, adók, stb.)
  • 34% nem kíván saját fiókot létrehozni a vásárlás miatt
  • 26% a vásárlási folyamat hosszúságára panaszkodott
  • 21% otthagyta a kosarat, mert nem tudta mennyi lesz a végösszeg, amit fizetnie kell majd a végén
  • 17% nem szeretné megadni kártyaadatait a weboldalon
  • 17% nem tudta megvenni a kívánt termékeket, mert a weboldalon hibába ütközött
  • 16% azért hagyta ott a kosarat, mert túl lassúnak ítélte meg a kiszállítást
  • 11% nem volt elégedett a visszatérítési szabályzattal
  • 6% nem tudott választani a felkínált fizetési módok közül
  • 4%-uk kártyáját elutasították

Forrás (2584 megkérdezett, Amerika)

ekereskedelem

E-kereskedelem

Szerepet játszik még a vásárlói kosár elhagyásában, ha a felhasználók nem tudják a saját nyelvükön elolvasni a leírásokat. Ezenkívül a dollárban kiírt árak is sokszor elrettentik a más országból vásárlókat.

A vásárlói kosárban hagyott termékek

  • 40% ruha
  • 18% műszaki cikk
  • 16% háztartási eszköz
  • 8% utazás (repülő, hotel)
  • 7% esemény (koncert, sportesemény, színház)
  • 6% ékszer
  • 4% étel
  • 2% sportfelszerelés

Forrás

A vásárlói kosár elhagyása azonban tanulságos lehet számunkra, ugyanis ezek elemzésével javíthatunk webáruházunk minőségén. Ha jobban megnézzük, hogy mi veszi el az emberek kedvét a vásárlástól, láthatjuk, hogy a megoldás nem is olyan bonyolult. Példa gyanánt, ha a kötelező regisztráció helyett engedélyezzük, hogy vendégek is vásárolhassanak, máris megnő a forgalmunk. Egy emlékeztető e-mail is sokat segíthet nekünk, ugyanis ezek 45%-át általában meg is nyitják, melyek később vásárlást generálnak.

A piac tehát adott, egyre és egyre nagyobb lesz, szóval itt az idő webáruházat készíteni. Keress minket és építsünk fel együtt egy virágzó webáruházat!