Régi, már nem a modern kor követelményeinek megfelelő weboldalunk újratervezése vállalatunk hosszú távú, stabil működését alapozhatja meg.
 
Sok vállalkozás, miután elkészült a weboldaluk, általában hátradől, és úgy értékeli, hogy ezzel a területtel évekig, akár évtizedekig nem kell foglalkozni.

Elfelejtik azonban, hogy míg ez egy-két évtizede akár működött is, ma ezen a hozzáálláson még egy stabil vállalkozás jövőbeni sikere is múlhat. A weboldallal való folyamatos foglalkozás hasonlít egy családi ház karbantartásához: mindig van min javítani, mindig van mit fejleszteni- a kisebb karbantartáson át a nagy projektekig.

Sokan persze nem szívesen vágnak bele az ilyen jellegű fejlesztésekbe, hiszen erőforrást, időt és nem utolsósorban strukturált tervezést igényelnek.

Melyek azok a legfontosabb tényezők, amelyek miatt azonban nem érdemes arra várnunk, hogy a piac kényszerítsen rá weboldalunk folyamatos frissítésére, illetve akár teljes megújítására?

Könnyebb navigáció + erőteljesebb vizuális élmény = több látogató + magasabb elérhető ügyfélszám
 
Az új design irányvonalakat és webes technológiákat követő weboldalon szívesebben böngésznek a felhasználók, hiszen a modern sok esetben egyben vonzó is. Arról nem is beszélve, hogy egy jól felépített weboldal azt sugallja, hogy a vállalatunknál komoly munka folyik, megbízhatóak vagyunk. Ma már senki nem szereti, ha egy weboldalon neki kell kutatnia az információk után, tudnunk kell, mit keresnek az ügyfeleink és azt érdekes, átlátható formában kell elérhetővé tennünk.

Ha weboldalunkon folyamatosan ellenőrizve a tartalmat, a nem aktuálisat időszerű, érdekes mondanivalóval váltjuk fel, ráadásul lehetővé tesszük ezek közösségi médiában történő megosztását is, elérhetjük, hogy ne csak a törzsvásárlóink beszéljenek rólunk, de szélesebb körben ismertek legyünk. Az így elérhető magasabb látogatószám pedig előbb-utóbb magasabb ügyfélszámot eredményez.

Egy új, modern weboldal technológiai előnyei

A terület, amelynek a hasznosságát sokszor nehéz észrevenni, de hiányát előbb- utóbb annál inkább lehet érezni: ha olyan weboldalunk van, amely minden böngészővel kompatibilis, ráadásul mobil eszközökön is jól követhető (reszponzív), versenytársainkkal szembeni előnyöket jelenthet. A most felnövő generációnál azon múlik, hogy milyen terméket / szolgáltatást vesznek igénybe, hogy amikor éppen szükségük van valamire, az bármikor, bármilyen helyzetben elérhető-e. Ha nem működik az oldalunk elég gyorsan vagy régi oldalunk mobilon egyáltalán nem nyílik meg, könnyen elveszíthetjük az érdeklődést. Egy korszerű weboldal ráadásul az egyszerű navigációt is lehetővé teszi, amivel szintén megkönnyítjük ügyfeleink számára a tájékozódást.

A fentiekkel weboldalunk újratervezésének olyan előnyeit érintettük, amelyek bármilyen üzleti modell esetében megállják a helyüket. Mielőtt azonban belefognánk egy ilyen jellegű átalakításba, a következőket szintén érdemes észben tartanunk: „Óriási különbség van (…) az egyszerű/letisztult és a lebutított/primitív dolgok között. Ehhez tudnunk kell, mi a lényeges és az értelmes, és mi nem az. Könyörtelenül meg kell válnunk az utóbbitól, és az előbbire kell helyeznünk a hangsúlyt.” Alan Siegel (márkatanácsadó)


Tetszett a bejegyzés? Oszd meg ismerőseiddel is!