Linkedin-ben rejlő lehetőségek vállalkozásod számára

Sokakban él az a sztereotípia, hogy a Linkedin a HR-esek és állást keresők felülete, akkor talán érdemes lehet elolvasnod a következő cikket Neked is!

Mielőtt azonban lerántanánk a leplet a Linkedin-ről lássunk róla egy rövid történelmi áttekintést. A világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata 2003-ban indult útjára azzal a céllal, hogy üzleti kapcsolatok létesülhessenek online.
Mára már 500 millió tagja van a világ 200 különböző országában. Bár a tagok körülbelül felét amerikai állampolgárok teszik ki, a 2014-esi adatok alapján hazánk már ekkor elérte az 500.000 fős jelenlétet. A MediaQ 2016-os kutatása szerint ennek nagy része elsősorban ambíciózus fiatal, tapasztalt szakember illetve felső és közép vezetők.

LinkedIN

Miért érdemes figyelmet fordítanod a Linkedin megjelenésedre is meglévő vállalkozás esetén? Függhet a céged profiljától is, hogy milyen előnyökre tehetsz szert a használatával, de szakmai kapcsolat építésre mindenképp hasznos lehet.
Nem csak a kapcsolati tőke, de szakmabeli érdekességek, új információk birtokába is juthatsz rendszeres Linkedin böngészéssel. Mindemelett állás hirdetést is csak meglévő vállalati profillal hozhatsz létre. Nem elhanyagolható az a szempont sem, hogy teljesen ingyenesen készítheted el profilodat majd szerezhetsz új követőket, növelheted népszerűségedet.

A vállalkozásod profiljának létrehozásánál nincs más dolgod, mint írni egy rövid kulcsszavakkal, terméknevekkel ellátott bemutatkozást. Imázsunkhoz illő, akár jelmondattal tűzdelt fejlécképet beállítani illetve termékeid vagy szolgáltatásaid bemutatni megfelelő sorrendben, szintén képpel, kellő információval és linkkel. Lényegében minden mezőt pontosan, részletesen tölts ki.

Ha ezzel a pár lépéssel megvagy, kezdődhet a tartalom megosztás, népszerűsítés lehetőleg hetente frissülő tartalommal. Végül pedig ne feledd elhelyezni a Linkedin profilodra mutató linket a weboldaladon sem. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy csak a rendszeres minőségi tartalom közzétételével számíthatsz folyamatos növekedésre a követők számában.

Nem csak saját, de akár az alkalmazottaid saját munkakörükhöz, vállalathoz kapcsolódó bejegyzései is segíthetnek a gyors növekedésben.

Lássuk milyen más rendeltetése van még:

  • Üzenőfal: A Facebook-on már jól megszokott mindenki által ismert üzenőfalhoz tulajdonképpen merőben hasonló. Itt is szöveges vagy média tartalmakat tehetsz közzé. Előbbi pedig hazai viszonylatban folyamatosan növekvő népszerűségnek örvend az aktív szakmai jelenlét, illetve #startupcoelho jelenségnek is köszönhetően. Azonban érdemes figyelni rá, hogy először saját blog oldaladon ossz meg tartalmakat, és csak 1 héttel később tedd közzé Linkedinen a duplikált tartalom elkerülése végett. Illetve koncentrálj a kiemelésekre, hogy felkeltsd az olvasó figyelmét olyannyira, hogy hajlandó legyen tovább kattintani és időt szánni Rád. Ez szólhat új bejelentésről, munka lehetőségről, akár új irányelv bevezetéséről.
  • Csoportok: Szintén a Facebook-hoz hasonlóan hozhatsz létre csoportokat akár cégedhez, iparágadhoz kapcsolódóan.Tagjaid pedig szakmai ismereteket oszthatnak meg, új szakmabeli emberekkel ismerkedhetnek meg vagy akár új állás lehetőséget is találhatnak.
  • Linkedin Slidershare: Nagyszerű lehetőség Powerpoint vagy PDF fájl megosztására. Egy sikeres Slideshare általában 37 vagy több képet tartalmaz, egy dián pedig célszerű 30-nál kevesebb szót használni legfeljebb 2 betűtípusra redukálva. Állts be figyelemfelkeltő képet az első diára, hiszen ez lesz a megjelenítő képed is. Az eredeti, kész prezentációt egy gyors regisztrációval követően pillanatok alatt feltöltheted a Slideshare felületéről egy felhőbe. Ezt követően kapott kóddal pedig már nincs több teendőd mint megosztani blogon, weboldalunkon.
  • Company Overview avagy Cégbemutató: Kifejezett cél, hogy jövendőbeli munkavállalók, konkurensek, üzlettársak könnyen megtalálják vállalkozásodat. Ehhez, mint a többi közösségi hálón itt is SEO kulcsszavakra lesz szükség, könnyen  érthetőségre. Feltétlenül töltsd ki a ‘Specialities’ részt azokkal a kulcsszavakkal, amivel a célcsoportot lehet elérni. Nyilvánvalóan a weboldal, cégforma, iparág, alkalmazotti létszám, székhely és alapítás éve mezőket is pontosan kitöltve érdemes hagynod.

Végezetül ha kihoztuk a profilunkból a maximumot, a tartalmak közzétételét követően kövessük az emberek reakcióit! A könnyen átlátható ingyenes Linkedin Analitycs eszközzel meg tudjuk tekinteni az elérésekre vonatkozó adatokat illetve statisztikákat.
Ha nem vagyunk elégedett a kapott számokkal, akár módosíthatunk a jövőbeli elérési célokon is. A követők számából, demográfiai adataikból, elérésekből, bevonódásokból, illetve a követők számának növekedéséből vonjuk le a konklúziót és ha szükséges változtassunk a biztos siker érdekében.