Ilyen egy hatékony és modern weboldal 2017-ben

Az elmúlt 10 évben folyamatosan a letisztultság felé haladt a weboldalak megjelenése. Egyáltalán nem véletlenül, hiszen évről évre egyre több információval “bombáznak” bennünket a különböző online felületeken, minek köszönhetően felértékelődött (pontosabban rövidült) az egyes tartalmakra szánt olvasási idő. Szeretnénk minél hamarabb megtudni, hogy amit látunk egy webodalon az megadja-e a választ az éppen felmerült kérdésünkre, kielégíti-e kíváncsiságunkat.

weboldal készítésNagyjából 2-5 másodperc alatt dönti el egy látogató, hogy weboldalunk hasznos lehet-e a számára, érdemes-e tovább böngésznie. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy mivel találkozik a látogató, milyen élményt nyújt neki weboldalunk megtekintése. Az első benyomás itt is ugyan olyan fontos, mint az élet más területein.

Néha a kevesebb több, szokták mondani. A legtöbb esetben ez a mai weboldalakra is igaz. Egy modern weboldal letisztult, röviden és tömören kommunikálja az üzenetét. Jól megválasztott képek, melyek megadják az oldal hangulatát, figyelembe véve a hasznos tartalmat, mely továbbra is a fókuszban van.

Természetesen rengeteg apró részletből áll egy gondosan megtervezett és létrehozott weboldal, azonban most kiemeltünk 3 főbb pontot, melyet érdemes figyelembe venni weboldal készítés során:
Fontos, hogy az irányelveket az adott iparághoz illetve vállalkozáshoz érdemes igazítani, hogy minél inkább tükrözze azokat az értékeket, melyeket szeretnénk megmutatni. Akárcsak egy ruha vagy autó, egy adott weboldal megjelenés sem állhat mindenkinek ugyanolyan jól.

A honlapok 2017-es trendjének legfontosabb 3 irányvonala

Már a 2015-16-os évek is a letisztultságról szóltak, azonban ez 2017-re kicsit módosult.

1. Nagy betűk, kevés szöveg

Felejtsük el a korábbi közepes vagy más szóval átlagos címsor betűméreteket. 2017-ben az eltúlzott betűméretek most nem számítanak túlzónak. A nagy hangsúlyos, rövid címsorok mondják el pár szóban, hogy miről szól az oldal. Emellett a szöveg-kép arány a weboldalon tovább növekszik a képek javára.

A 2-5 másodperces szabály miatt elsődleges célja a weboldalnak, hogy már ránézésre megértse a látogató, hogy miről szól a weboldal, ne legyen feltétlenül szükséges hosszadalmas olvasásra.

2. Képek, videók

A Facebookkal indult, az Instagrammal teljesedett ki.

A képek, videók sokkal könnyebben, gyorsabban értelmezhetőek az emberi agy számára, mint a szöveg. Többek között ezért érdemes egy modern weboldal szöveges részét képekkel, videókkal kiegészíteni, alátámasztani, vagy ha belefér és megoldható, akkor akár teljes mértékben azokkal helyettesíteni.

A weboldalon található képek megadják az oldal hangulatát, egyfajta érzést közvetítenek a látogató felé. A jól megválasztott képek nagyban növelhetik a felhasználói élményt.

3. Aszimmetrikus élénk színű elemek

A korábbi évek letisztultságában a pasztell színek élték aranykorukat. 2017-ben azonban bátran használhatsz élénkebb színeket. A megfelelő színárnyalatok kiválasztásában különböző online eszközök is segítségünkre lehetnek. Pl: http://paletton.com vagy https://coolors.co

Az aszimmetrikus, formabontó elrendezés 2017-ben is nagy népszerűségnek örvend. A különböző színes elemek egymáshoz képest rendezetlen megjelenítése egyfajta összeszedettséget, kreatív megjelenést sugároz. Íme néhány példa: http://dada-data.net/en/http://culture.pl/multimediaguides/

Összefoglalva:

Ha szeretne egy igazán modern weboldalt, ami a látogatókat megfogja és lenyűgözi, akkor használjon élénk színeket, szabálytalan de mégis összhangban lévő elemeket és mondandóját röviden, nagy címsorokat használva mutassa be.

Legyen lényegre törő, emelje ki, amit fontosnak vél, ami megadhatja a látogató kérdésére a választ, és amit lehet, mutasson be képekkel, videókkal.

Segíthetünk létrehozni modern weboldalad?

Weboldal készítés a Webergoline segítségével.