A tökéletes banner készítés alapelemei

Már nagyon régóta tudjuk, hogy az online hirdetés legjobb és leghatékonyabb formája a banner. Fontos tehát, hogy jól megtervezett hirdetéseink legyenek, hogy az embereket ne elijessze, hanem közelebb csalogassa. Nézzük, melyek a banner készítés alapelemei!

A banner készítés

Méret

  • 300×250
    A legtöbbször használt méret a 300×250-es. Az online elhelyezett hirdetések 34%-a használja ezt a méretet. Mobil és asztali nézetben is jól műkődik, így nem csoda, hogy általában erre esik a választás. Mindezek mellett könnyen elhelyezhető bárhová, hiszen akár a szövegbe ágyazva, akár a cikk végén jól mutat.

Banner készítés

 

  • 728×90
    Ez a méret akkor lehet nagyon hasznos, ha az oldal tetejére szeretnénk elhelyezni a hirdetést. Mivel a látogatók tekintete legelőször a fejlécre esik, tényleg hatásos ezeknek a hirdetéseknek az elhelyezése.
    Banner készítés
  • 336×280
    Azt is mondhatnánk, hogy ez a fajta banner az elsőnek a nagytestvére, ugyanis majdnem ugyanúgy néz ki, csak egy picivel nagyobb. Ennek előnye, hogy több szöveg fér rá, írhatunk nagyobb betűtípussal, valamint jobban olvasható.
    Banner készítés

HTML5 vagy GIF?

A banner készítés egyik első lépései között szerepel, hogy kiválasszuk milyen típust szeretnénk készíteni. Mi a különbség a HTML5 és a GIF között? A GIF hirdetések majdnem egyidősek az internettel, mégis megmaradt a népszerűségük. Mindkét típust támogatják a böngészők, azonban a HTML5  úgy viselkedik, mint egy külön kis weboldal egy keretben, így sokkal nagyobb szabadságot ad a banner készítőinek. Ezen kívül a HTML5 bannerek reszponzívak és mobilbarátak, valamint lehetnek videós és audiós tartalmak is bennük. (Forrás)

Adj hozzá színt

Egyrészről ez azért nagyon fontos, mert a cégednek vagy márkádnak jó esetben van saját színe. Többször is hangsúlyoztuk már a színek fontosságát, így itt sem maradhat el ennek a megerősítése. Egy idő után a színed beépül az emberek tudatába, és ha látják ezt a színt az általad képviselt márka fog eszükbe jutni.

Válassz betűtípust és képet

A betűtípusok népszerűségéről is van statisztika, azonban az sem rossz döntés, ha a leggyakoribb helyett, a saját oldaladon használtat választod. A képeknél nagyon fontos, hogy figyelemfelkeltő legyen és lehetőleg ne stock fotó.

Ha segítségre van szükséged a banner készítésben fordulj hozzánk bizalommal!