A banner készítés 25 éves története

A bannereket ma már mindenki ismeri, az internetes hirdetés egyik legfőbb formái. Na de mikor is jelent meg az első ilyen hirdetési forma és kinek a fejéből pattant ki a banner készítés gondolata?

Az első banner 1994. október 27-én látott napvilágot. A Wired magazin akkori oldalán jelenítették meg a Hotwired.com-on. A banner készítés ötlete G.M. O’Connell, Bill Clausen, Joe McCambley és Andrew Anker nevéhez fűződik. Érdemes tudni, hogy 1994-ben még csak körülbelül 30 millió ember használta az internetet. Nem sok dologra lehetett még használni, így érthető, hogy egy ilyen újítás felbolydította és akcióra késztette az internet népét.

A banneren a következő felirat állt: “Kattintottál már ide az egereddel?” majd egy nyíl mutatott a következő pontra, ahol azt olvashattuk: “Most fogsz”. Ezzel a hirdetéssel próbálták meg átterelni az embereket más oldalakra. A “You Will” kampány célja az volt, hogy bemutassa milyen fantasztikus jövő áll az internet előtt, és mikre leszünk majd képesek ennek segítségével. Például: könyveket olvasni, útvonalat tervezni vagy éppen faxot küldeni a strandról. Ez a banner 44%-os átkattintási arányt ért el, napjainkban ez kb 0,1%. Ha jobban belegondolunk hihetetlen eredmény, hogy az emberek majdnem fele rákattintott a bannerre.

Banner készítés

Régebben nagy sikere volt a banner készítésnek, ugyanis az emberek ténylegesen rákattintottak. Sőt, még a bannerekhez tartozó linkeket is megosztották egymással. Az AT&T bannerének sikere után gyorsan terjedt ennek a hirdetési formának a használata. 1995-ben már a Yahoo is készített és a lánc így folytatódott. A bannerek domináltak az interneten és a népszerűségek egyre csak nőtt.

2003-ban megjelent a Google AdSense, amely lehetővé tette a hirdetések becélzását. Lehetett szűkíteni kor, nem, hely valamint keresési szavak szerint is.

Az idő előrehaladtával azonban az emberek egyre kevesebbszer kattintottak rá ezekre a bannerekre, így jutottunk el odáig, hogy az átkattintási arány napjainkban kb 0,1%. A banner készítés azonban nem haszontalan csak újra kell gondolni.