Felhasználóbarát weboldal készítés

7 tipp a felhasználóbarát weboldalhoz

Egy jó weboldalnak megfelelő információt kell nyújtania, emellett pedig szórakoztatnia is kell. A felhasználók egy weboldalra érkezve arra számítanak, hogy minőségi, intuitív és érthető felülettel találkoznak. A webhely esztétikájától a CTA-k (cselekvésre ösztönző gombok) elhelyezéséig minden befolyásolhatja, hogy a látogatók mennyi időt töltenek az oldalon.

De milyen is ma egy felhasználóbarát weboldal?

A Marketing Professzorok szakmai csapata összeszedett 7 olyan dolgot, amellyel weboldalad felhasználóbaráttá teheted!

1. Hallgassuk meg felhasználóinkat!

Szánjunk időt arra, hogy megkérdezzük aktív látogatóinkat: mit szeretnének látni az oldaladon. Ha közvetlenül célközönségünktől kérdezünk, az lehetővé teszi, hogy felfedezzük az oldalról hiányzó elemeket. A felhasználók gyakran pontosan tudják, hogy mit szeretnek, vagy nem szeretnek egy weboldalon. A mi feladatunk, hogy ezeket a megjegyzéseket építő jellegűen alkalmazzuk, és rögzítsük azokat a funkciókat, amelyeket felhasználóink szeretnek vagy épp nem. Ha a felhasználót helyezzük a webhely középpontjába, akár a tartalmakban, akár a designt illetően, akkor a webhely automatikusan felhasználóbaráttá válik.

2. Növeljük weboldalunk betöltési sebességét!

A webes felhasználók elvárják, hogy a webhelyünk villámgyorsan, még mobil eszközökön is betöltődjön. A látogatók körülbelül fele azt mondja, elvárja, hogy egy webhely két másodpercen belül betöltődjön, és legtöbben elhagyják azt, ami nem töltődik be három másodperc után. Így a sebesség igencsak számít a látogatók megtartására.

Vannak olyan eszközök, amelyek lehetővé teszik a webhely sebességének ellenőrzését, beleértve a Test My Sight és a Google Page Speed ​​Insights szolgáltatásait. Ezek a webhelyek tanácsokat adnak a webhely gyorsítására. Két egyszerű dolog, amit mindenképp tehetünk, hogy elindítsuk a szerver sebességének ellenőrzését és a képek optimalizálását.

3. Adjunk mélyreható információt!

Amikor egy webhely látogatója az oldalra kerül, szeretné megkapni a szükséges információkat ahhoz, hogy tájékozott döntést hozzon a termékről vagy a szolgáltatásról. Ha a látogatónak ezt az információt vadásznia kell, akkor feltételezheti, hogy valamit rejtegetünk, vagy csalódást okozunk, és elhagyja a honlapot. Minél mélyebb és könnyebben hozzáférhető információt kínálunk, annál jobb a felhasználó számára a weboldal.

4. Intuitív navigáció

Amikor egy látogató egy weboldalra kerül, gyakran a navigációs sávra néz, hogy tájékozódjon az oldal tartalmáról. A navigációs sáv elengedhetetlen, mivel a felhasználó követi a webhely tematikáját, és a navigáció segítő eszközként szolgál a céloldalra való visszatéréshez.

Ugyanakkor korlátozni kell a navigációs sávon belüli kategóriák számát, hogy ne váljon túlságosan bonyolulttá. Végezzünk néhány tesztet, és próbálkozzunk kissé más pozíciókkal is, tabulátoros elrendezésekkel, megfogalmazásokkal! Ez segít megmutatni, hogy a felhasználók mit szeretnek, és milyen kiegészítő funkciókra van szükség weboldalunkra.

5. Óvatosan válasszunk színt!

Válasszuk ki gondosan a webhely színeit! Tökéletes egyensúlyra van szükség az esztétikusság és az egyértelműség között. A színpalettának nemcsak a cég arculatához kell illeszkednie, de a háttér és a szöveg közötti kontrasztnak is megfelelőnek kell lennie, hogy a látogató könnyen olvashassa a szöveget, és ne erőltesse meg a szemét.

6. A webhelyelrendezés javítása

Az internethasználók mintegy 80% -a mobileszközről böngészik az interneten.

Ezt szem előtt tartva, az elrendezés még nehezebbé válik. Webhelyünk biztos, hogy jól néz ki mobilon és asztali gépen is? Azt ne feledjük, hogy nem feltétlenül kell ugyanúgy kinéznie asztali és mobil nézetben. Sokkal fontosabb, hogy a mobilfelhasználók lássanak minden fontos dolgot anélkül, hogy néhány másodpercenként nagyítaniuk kellene, emellett pedig könnyedén tudjanak navigálni az egész webhelyen.

7. Ügyeljünk a CTA-kra!

Van cselekvésre ösztönző gomb (CTA) a weboldal különböző részein? A webhely felhasználói számára, akik úgy döntenek, hogy vásárolnak, vagy szeretnének feliratkozni hírlevelünkre, biztosítanunk kell könnyen elérhető lehetőséget. Ezt pedig az ilyen CTA gombok elhelyezésével érhetjük el, amelyeknek könnyen megtalálhatóknak kell lenniük, emellett pedig ügyeljük arra, hogy ne legyenek túl zavarók sem.

Az ilyen gombok esetén érdemes figyelnünk mind a színekre, mind a gombon lévő megfogalmazásra. Érdemes például a hajtás fölé elhelyezni egy ilyen gombot, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók azonnal vásárolni vagy feliratkozni tudjanak hírlevelünkre, amint a weboldalunkra érkeznek.

Ezt a hét dolgot betartva weboldalunk máris felhasználóbaráttá válik, így nagyobb az esélyünk a konverziószerzésre és a felhasználók megtartására. Ügyeljünk minden apróságra, hogy ne veszítsük el potenciális vásárlóinkat!